Festa eller inte festa?

Det är det jag sitter och funderar på just nu. Festen äger rum i Helsingborg hos en på jobbet och Durra ska ha med 2 killkompisar så jag känner några och vet vem några är, men jag har inte så skoj på fester. Jag blir snabbt trött på att där är mycket folk och att man nästan får skrika till varandra när man pratar. Sen blir det ju inte bättre heller av att se folk göra bort sig inför deras närmaste chefer (som iofs kan vara lite skoj att se) men knappast roligt när man hör mer om det på måndag på jobbet. Durra vill att jag ska följa med för då slipper han och kompisarna att åka buss/taxi dit och hem för då kan ju jag köra. Men sist vi var på fest där så ville jag hem så vi var hemma kl 2 och igår sa Durra att han inte vill hem så tidigt som sist för folk var ju där till kl 7 på morgonen och jag är inte sugen att vara på en fest tröttna vid 2 tiden och vilja dra hem när de andra vill stanna till 5-6 eller längre. Jag vet att man aldrig vet i förväg men Durra tycker ju bara att jag är tråkig hela tiden när jag vill hem, för jag drar ju ner hans festhumör då. "Det är ju inte skoj att festa när du bara vill åka hem!" det citatet är från just just den där inflyttningsfesten. Visst kan det vara skoj att gå dit och träffa arbetskollegorna på andra ställen än bara på jobbet och kunna lära känna dem lite. Men hur ska jag göra? Känner nog inte för att bara stå för skjuts fram och tillbaka när där faktiskt går stadsbussar och det inte blir så dyrt att dela på en taxi när man är 3 stycken. Får fundera mer på det känner jag.

Durra är på jobbet även denna lördagen för att hålla i en utbildning och självklart ser vädret ut att vara kanon. Jag har inte varit ute men ska fasiken ta mig en promenad, sen får vi se hur lång den blir och om tvätten blir vikt innan Durra kommer hem. Annars får jag vika den senare idag. Efter att Durra gick till jobbet idag så drömde jag om att han och jag fick en liten son helt utan att veta om att jag varit gravid. Drömmen i sig var ju mysig, men samtidigt lite skrämmande nu när jag är vaken och tänker på den. Tänk så är jag gravid utan att vi vet något? Nej, nu ska jag inte tänka mer på det viset.
Man kanske skulle ta och klä på sig och äta lite frukost?

Hoppas att ni har haft en bra vecka. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0