Här händer det grejer..

Igår på jobbet kl. 10 så fick jag helt plötsligt ont i mina revben och det kändes precis som när jag fick mina blodproppar i lungorna. Jag blev lite rädd men la mig i en av sofforna som finns på jobbet. Efter ett tag så hade det gått över men jag gick bort och pratade med min TM för att om det kom tillbaka så skulle jag ringa 1177 (sjukvårdsupplysningen) och höra om de tyckte jag skulle till sjukhuset eller inte. Vid 11 tiden så fick jag mega ont igen och då hade jag kännt att det var på väg tillbaka redan innan det, så jag ringde 1177 och de sa att jag skulle upp till sjukhuset och jag blev mer rädd. Gick och sa till min TM att jag behövde gå till sjukhuset och nu hade jag riktigt ont så jag grät, bad honom hämta Durra (bra att jobba på samma ställe) för att följa med till sjukhuset. Medans han hämtar Durra så frågar några kollegor till mig vad som händer och jag berättar att jag skulle till sjukhuset och en av kollegorna blev nästan hysterisk (haha) men hon erbjöd oss att ta hennes bil till sjukhuset. Tusen tack för det. Vi åkte upp till sjukhuset och var där i några timmar, där tog de EKG och blodprover osv. Det visade sig iaf att det inte var några nya blodproppar för alla värdena var bra, antagligen var det bara en muskel som hade sträckt sig på något vis.
Sen idag har jag varit djurvakt till Alva och hästarna hemma hos mamma och pappa medans de har hjälpt farmor att flytta en del stora grejor till hennes nya hus. När jag skulle gå in och kolla när det gick bussar hem då jag inte kört dit (ska byta styrleder på den) så såg jag att jag hade fått ett mail. Läste detta och såg att jag vunnit 2 biljetter till Göteborg horse show den 26/2 av vår hyresvärd Wallenstam då de är sponsorer. =) Jag vet att de hade samma tävling förra året, men då fick jag inte biljetter men i år anmälde jag mig samma dag som man fick börja anmäla sig och "vann" då två stycken till den delen  jag helst ville gå på. =) Så om vi båda får ledigt från jobbet (håller tummarna) så ska jag och Durra dit. Då ska vi även boka till eftermiddags halvan så att vi får se allt roligt de har att erbjuda den dagen, dvs. dressyr- och hopp-eliten men även frihetsdressyr med Honza Bláha. Gud vad jag längtar nu. Durra tycker inte att hästar är roligt men han följer med för min skull. =)
Vad händer hos er?

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0