20091126

Jaha, då var man ensam hemma och ska vara det till någongång på lördag. Durra har tagit tjänstledigt från jobbet imorgon för att göra ett annat jobb uppe i Stockholm, så han och de andra ska åka upp idag. Hoppas att allt kommer att gå bra för dem. Han åker dit med en showgrupp som heter Estrad här från Helsingborg, där han jobbar som deras ljud och ljustekniker när de uppträder. Detta erbjudandet fick han av en som han jobbade med i sommras på Fredriksdalsteatern och det handlade om 7-8 föreställningar så vissa dagar fick han ta ledigt från det vanliga jobbet. Jag unnar honom det då det är det han vill jobba som, men det är tråkigt för mig som får stanna hemma. Speciellt denna helgen för jag hade gärna följt med upp och stannat i Stockholm hela helgen (även om han kommer hem på lördag) för jag skulle vilja tillbringa helgen i Globen då det är Stockholm Internationall Horse Show nu. Det kommer kännas tomt i sängen i natt vilket är tråkigt.

Imorgon så är det firmafest på jobbet, men jag ska inte dit utan en arbetskamrat till mig ska följa med hit så ska vi ha en tjejkväll med god mat, film och wii spelande. =)

I tisdags förresten så slapp jag gå till sjukhuset för mitt provresultat var så bra sist så jag ska dit den 1/12 vilket är nästa tisdag, men det var iaf en paus på en tisdag så jag har varit glad över det. Sen fick jag beröm av en dansk kund att jag pratade hygglig danska. Jag trodde det var samma som på svenska så jag tackade bara och tänkte inte mer på det, men fram mot eftermiddagen så blev jag fundersam och frågade en arbetskollega som är dansk om det hade samma betydelse och det hade det INTE! Utan det var ungefär jättebra så då blev jag jätteglad. =)

Hoppas att ni har det bra allihopa. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaddå att DU unnar honom att åka till stockholm? De bestämmer väl inte du? han UNNAR sig att åka dit.

2009-11-27 @ 17:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0