Nu jäklar smäller det!

Var på vägledningshuset innan idag. Jag fick reda på en del praktisk fakta som att jag får söka till vilken utbildning jag vill i Europa. =) Nu ska jag iofs bara läsa i Danmark. Om jag kommer in d.v.s. Fick även veta att om jag hittar en praktikplats här i Sverige så det till 95% säkert att skolan godkänner den, då man ska ha papper på att man har en praktikplats under hela sin utbildnigsperiod som är 3 år och 10 veckor. Men en sak var negativ dock. I Danmark finns det något som heter statens utbildningsstöd=SU vilket i princip är som att få lön under de månaderna/åren som man studerar. SU är inte ett lån som CSN utan bara ett stöd med pengar som man kan få, men det gällde tyvärr inte för de som inte är danska även om man studerade där. =( Men utbildningen är ju CSN-berättigad så det är ju inga problem igentligen, fast jag inte vill ha lån. Men men, vad ska man göra? Har ni möjligtvis lite pengar att skänka till mig? Jag och Durra har diskuterat lite om hur vi ska göra med boende o.s.v. och har nog kommit fram till hur vi ska göra. Men i värst fall ska jag prata med mamma och pappa också. Kan hålla tummarna för att man får lite pengar av släktingar om jag nu kommer in.
Det jag ska göra nu närmast inom utbildningsdelen är att jag ska hitta en praktikplats och bestämma mig för vilken inriktning jag ska gå.
Nu ska jag gå och möta Durra så vi hinner äta innan vi ska på bio. Så skriver här sen vad jag tyckte om de osv.

Ha det så bra sålänge. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Men ska du flytta till Öa om du ska plugga i DK?

2009-05-13 @ 21:22:32
URL: http://lovelymelovelyyou.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0