1 år sedan och hundvakt

Idag är det ett år sedan min farfar gick bort. Så därför ville farmor inte vara själv så mamma frågade om jag ville vara hundvakt (vilket jag självklart ville) så att hon och farmor kunde åka till Helsingör och ha det allmänt trevligt. Jag och Alva drog med oss Malin ut till Svedberga i det roliga vädret så vi gick en runda där uppe i den fina skogen. =) Hon var så duktig så man blev ju stolt, trots att det inte är min hund. =) Sen släppte vi av Malin hemma hos sig och åkte hem till vår lägenhet. Där hade vi två katter som fick panik, Zombie klättrade upp på fönsterkarmen och trillar så klart ner på vår ena ljusstake i glas så att den åker i golvet och går i tusen bitar. Bokstavligt talat. Så då fick man först dra in katterna i badrummet, hålla Alva borta från glasskärvorna och sen sopa upp allt. Väntade med att dammsuga för att inte skrämma Alva då det var första gången hon var här. När mamma och farmor var värdiga så körde jag och hämtade dem och de lämnade mig och Alva blev så glad när hon fick syn på mamma igen. Hon pep av glädje. =)
Sen har jag inte gjort så mycket mer idag. Sitter och kollar på House just nu.
Saknar dig farfar tänker ofta på dig.

Hoppas att ni har haft en bra fast regning dag. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0