Bilder

Gårdagensbilder är från Carina och Pers trädgård.











Fick lite hjälp av Per (som är dansk) att få mer information om utbildningen som jag vill gå i Kolding.
Så det jag ska klla upp nu är:
1. Ekonomi: dvs om jag som svensk studerande i Danmark kan få det utbildningsstödet som en dansk studerande får. (SU=Statens Utbildningsstöd)
2. Praktikplats: Om jag kan hitta en praktikplats i Svergie och Danmark. Vi vet inte om jag får ha min praktik i Sverige om jag studerar i Danmark.
3. Telefonnummer till skolan.
Sen ska Per ringa skolan och hjälpa mig kolla upp lite fler saker.
Plus att det visade sig att en av Pers kompisar sedan barnsben bor och äger en resturang i Kolding så om jag kommer in så ska Per kolla om jag kanske kan få hyra ett rum av dem. =)

Idag kommer Schenker äntligen hit och ska hämta den jäkla väskan som jag fick från NCH när jag började där. Ska bli skönt att bli av med den så slipper man tänka mer på dem. De kommer någongång efter kl. 13.

Annars vet jag inte vad som händer idag. Vet ju inte när Schenker kommer så man kan ju inte planera något precis.

Hoppas att ni får en bra dag. Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0