Shoppa, rida och handla

Då har man varit rätt aktiv av sig idag eller vad säger du Malin?
Väktes tio i tio av en telefonförsäljare, fast jag svarade inte efter att jag kollat vem det var som ringde. 10-15 minuter senare så ringer Malin för att säga att hon var vaken och för att fråga om jag ville rida idag, men mer om det senare. Har varit ute på Familia(/City Gross) och där köpte jag två nya bh:ar. Den kostade drygt 300 kr stycket, men de hade 50% rea för medlemarna och jag är medlem där så kom hem med 2 bh:ar för 295 kr. =) Jättenöjd är jag just nu.
Efter det åkte jag och Malin hem till hennes föräldrar. Där bytade jag om till ridkläder för att Pillan (Malins syster) ville ha sällskap ute i skogen så vi red en timme. Jag red inte Loppan utan vi red utanför Billesholm. Ville ha en pigg häst men hästen jag fick skulle inte ja kalla pigg utan snarare lat med lite fuffens för sig. Hon gick och tittade på allt möjligt var rädd för lite pinnar och lite vatten. Sen försökte hon sticka i galloppen med mig, men det lyckades hon inte med, så att det slutade med att hon fick galloppera på stället några steg. Sen efter lite bråk med hästen så gick hon någerlunda som jag ville, tills hon blev rädd för hunden Elna (som Malin rastade) som hade gått med oss hela rundan. Sen tog vi några varv i paddocken och då lånade jag Pillans spö som hon inte behövde på den hästen hon red. När jag skulle böja min häst lite så tvärvägrade hon att göra det fast att hon hade gjort det så fint ute i skogen och då blev jag inte glad. Jag är inte den som ger mig om vi säger så. Så efter lite skutt framåt och i sidleds och ärligt talat en del spörapp så gick hon fint. Fattade fin gallopp och gick i den takten som jag ville utan att bråka. Sen skulle vi byta håll och då fick vi göra samma procedur innan hon gick fram som hon skulle. Tappade ena stigbyglen när hon höll på ute på banan, fast jag satt kvar, vilket jag oftast gör. Pillan blev lite nervös av att se mig gå på den hästen så som jag gjorde, så hon sa bara "jag hade varit av för länge sedan om hon hade hållt på så med mig", vet inte om hon menade att hon hade trillat av eller suttit av för att slippa ta den konfrontationen, vilket det är för att hästen inte ska "vinna" och få tro att den är högre i rang än vad jag är. Lite info till er som inte är intresserade eller vet något om hästar. Det låter kanske som jagg jag har varit jätte elak mot hästen fast det såg värre ut än vad det var som jag sa till Pillan.
Efter att vi hade ridit åkte vi tillbaka till Malin och Pillans föräldrar så bytade jag om igen och efter en stund så åkte jag och Malin tillbaka till Familia/City Gross för vi skulle ju handla lite matvaror att ha med oss hem också. Så där gick vi och handlade och smed lite planer inför lördagen, sen får vi se om de blir av. När vi hade handlat färdigt så körde vi ner till mig så fick Durra plocka in alla varorna innan jag körde och lämnade Malin för att sedan köra och lämna bilen uppe hos svärfar.
Det har varit en lagom lång dag med lagom mycket aktiviteter.

Hoppas att ni har haft en bra dag allesammans. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!



Jag hoppas du får sällskap fler gånger, så man kan snacka lite skit.

Vi får ta en sväng när jag kommer hem! Ja, Åsa nämnde det lite sådär

snabbt på msn härom dagen, men hon sa inte riktigt varför. Stallet är

kanske inte rätt för henne. I och med att hon pluggar så får behöver

hon kanske mer service! Vem vet! Inget annat roligt att berätta! Jag läser din blogg. Gud vad aktiv du har varit idag! Ridit och allt!

Kanon! Förresten tror jag det ligger ett schabrak i skåpet. Men jag ber mamma köra ut med ett nytt schabrak för jag har för mig att hon skulle ut och gå med chippen. Jag vill gärna byta schabrak så att det inte blir förstört. För det är mitt tävlingsschabrack i normala fall. Men jag ber mamma köra ut och byta! Går det bra annars? Orkat putsa någonting haha! Ha det så bra Lizette! Jag är så glad att det är du som ridet!

2009-03-05 @ 05:45:56
Postat av: Kristina

Man kan ju nästan tro att du ridit Zenta :-P

2009-03-12 @ 14:34:58
URL: http://lovelymelovelyyou.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0