Summa summarum

Igår så red jag två hästar och jag har ingen vidare träningsvärk idag. Kan iofs bero på att sist jag red två så red jag typ 1½ timme sammanlagt medans igår red jag ca 1 timme så kan ju vara därför. Red dem båda lite på banan, fast när jag hade ridit Loppan så skulle jag skritta av henne i skogen, men hon gick så sakta förbi stallet och ute i skogen tills jag vände, för då fick hon fart i benen. =) Hon vill bara få komma in och äta. Cartino ville nog inte riktigt bli riden idag för han fjöntade sig lite, men inget som jag inte klarade av. Han blev bl.a. rädd för en katt, ville inte gå förbi Nova, ville inte gå i form eller skritta. Men jag löste allt utan att åka av. Han bockade några gånger för han ville galloppera, fast det ville it jag för jag tänkte lära känna honom lite som hur mycket man kan ta tag i honom när han hittar på något bus utan att han blir stirrig. Så det blev skritt och trav igår och tillslut gick det riktigt bra.

Idag ska jag luncha med Durra om han nu inte har ångrat sig, får väl kolla upp det kanske. Ska även dammsuga och diska idag. Jag började dammsuga igår, men påsen var full och hade inga nya hemma så fick ju avbryta det så idag blir det att fortsätta dammsuga (för jag kom ju så långt igår).
Solen skiner just nu så vi får se om det åller i sig.

Ha det så bra allesammans. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0