Sol, hästar och bebis

Idag har solen strålat och gett oss värme, men som vanligt i Helsingborg så blåser det ju alltid lite. När jag kom ut till stallet så sa Theresia att jag kunde fråga Åsa om hon ville ha sällskap i skogen, så det gjorde jag. Men hon skulle rida på banvallen fram och tillbaka och det skulle Loppan inte orka, så Theresia sa att jag kunde låna Cartino och det gjorde jag. Har inte ridit honom innan men jag vet att han är rädd för i princip allt t.o.m. sig själv ibland. Visste även att han bockar ibland när han ska galloppera. Det gick jättebra och visst, vi missförstod varandra någon gång men det är sådant som händer ibland, men gud vilken härlig gallopp den hästen har. Han blev rätt trött av att galloppera långsamt men det var lagom tempo för oss som inte känner varandra. =) När vi kom tillbaka till stallet så var det bara att släppa ut honom och ta in Loppan. Loppan fick en lagom lång runda med lite stopppauser för att prata med några som var ute och rastade sin vita schäfer. Hon fick ett cp-ryck (snarare att hon blev rädd) och hoppade framåt sen skulle hon inte stanna (när jag hade långa tyglar). Så hon sprang (inte så snabbt att jag inte kunde få stopp på henne) mot några halvstora stenar och jag kände på mig att hon skulle hoppa över den ena så jag gjorde mig berädd på att ställa mig i fältsits, men i sista sekunden hoppade hon lite åt sidan runt stenen istället. Det blev jag faktiskt lite glad över. Men sen när hon hade lugnat ner sig så gick resten av rundan lugnt.
Vill bara säga GRATTIS till Mia som idag fick sin andra son.

Hoppas att ni har haft en bra dag. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0