Änglavakt

Idag var jag på sjukhuset, men inte för att undersökas utan för att hälsa på en gammal granne/kompis från många år tillbaka. Var i kontakt med hans syster Susette och fick reda på att han hade varit med om en bilolycka. Idag så var jag i kontakt med honom på facebook och frågade om jag fick komma och hälsa på och det fick jag göra. Gick upp till sjukhuset och visste inte vad jag skulle föreställa mig då jag visste vad för skada han har. Jag visste på vilken våning, korridor och rum han låg i, men sen ska man ju hitta dit också. Men jag hittade på mitt första försök. =) Blev positivt överraskad när jag kom in i rummet, trodde typ att han skulle ligga i något som gjorde att hans skada var stabiliserad. Innan jag äger mer så ska jag väl säga vad som har hänt, men dra det i stora drag.
Emil  (Lunne) hade kört och voltat med sin bil och han hade inget bilbälte på sig så när bilen hade voltat färdigt låg han i baksätet. Detta hände i Sk. Fagerhult. Han hade en kompis som körde bakom honom och såg allt, han trodde att Emil var död, han körde till närmaste kiosk (rosa kiosken) där han larmade 112 och fick med sig ett gäng för att åka tillbaka till Emil. Under tiden har Emil klättrat ur bilen och börjat gå mot kiosken och börjar nu känna en smärta i ryggen. Brandmännen var där 3 minuter efter att kompisen hade larmat och ambulansen tog 30 minuter innan den kom fram, då den hade kört från Helsingborg. Vet inte alla detaljer där sen men det visar sig att Emil har en ryggkota som är krossad rakt av, så han får inte gå eller sitta för då kan det bli sådan belastning att han kan bli förlamad.


Så när jag kom in i rummet så hade han något somsåg ut som en gördel för att han inte ska kunna röra ryggen. När jag kom hade han precis fått smärtlindrande och var lite dåsig men på bra humör. Han hade 2 kompisar där när jag kom plus hans mamma. Satt och pratade med honom i nänstan 2 timmar om allt och ingenting, viket var rätt skönt även om vi inte träffats på länge så var det inte spänt. Pratade lite om gammla goda tiden när vi bodde grannar osv. Nostalgitripp är alltid skoj. För er som vet vem han är men hör rykten om att han är död, förlamade, i koma eller liknande ni kan säga att så inte är fallet. Han har som sagt en krossad ryggkota men han lever och han rör på fötterna för att där inte ska bildas blodproppar. Men imorgon får de reda på om det blir en operation eller inte efter en röntgen av det hela som ska ta 45 minuter. Måste ju bara säga att fan vilken tur du har haft Emil, änglavakt om man nu vill kalla det för det.
Det var trevligt att träffas trots omständigheterna och du får som sagt komma hit när du har blivit bra och kolla lägenheten osv.

Ha det så bra allesammans. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0