Trevligt besök

Idag så fick jag ett sms av mamma och pappa där det stod att de var på väg in till helsingborg för att kolla på den stora båten som låg i norra hamnen. De undrade om jag ville med så kunde vi äta sen. Så jag hakade på så jag, mamma, pappa och Alva promenerade ner till Dunkers kulturhus och såg den stora och fula båten. Trodde den skulle vara lite finare eftersom den tar så många passagerare. Att skicket kanske inte är det bästa kan jag förstå men själva formen på båten är ju fult, enligt mig. Se själva.


Efter att vi kollat på båten så var det tänkt att vi skulle äta, men vi behövde en uteservering där Alva kunde vara med utan att det skulle vara för trångt då hon inte kan ligga stilla så länge. Vi bestämmde att vi skulle ta med maten hem till lägenheten så skulle vi äta mat från Thaicorner, men när vi skulle dit så öppnade de inte förren kl 18 och kl var bara 16.20 så vi valde att sitta i skuggan ute i stadsparken ett tag innan vi gick in för att duka osv. Maten på Thaicorner är så god, synd att de stänger för semester på fredag. Under tiden vi skulle äta så ringer Durras mamma för att fråga om jag ville med och fiska då hon och hennes sambo skulle göra det. Jag sa att det var snällt att de tänkte på mig nu när jag är ensam  hemma men att mina föräldrar var på besök denna gången.


Hur har ni haft det idag?
Hoppas att ni har haft det bra. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0