Minnesstund för Michael Jackson

Jag är just nu säkert en av många som kollar på minnesstunden för Michael Jackson som tv4 sänder. Just nu sjunger Mariah Carey och det ser ut som att hon har svårt att hålla tillbaka tårarna. De säger att detta är den största mediabevakelse på en begravning sedan prinssesan Diana för 12 år sedan. Kan slå vad om att det kommer att bli en fin cermoni med många bra tal av många kända.
Han kommer att bli saknad av många. Mig bl.a. för när jag ser bilder på honom från 1991 när låten Black or white kom ut, det är då jag minns att jag 4 år gammal var lite förälskad i honom så som en 4-åring kan vara. =) Ju mer jag kollar på bilder så blir jag mer ledsen (just nu iaf).
Han har gjort MYCKET bra musik och tre av mina absoluta favorit låtar är Black or white (självklart), Heal the world och We are the world som han skrev ihop med Lionel Richie och Tina Turner och är inspelad av artisterna på välgörenhetssprojektet "USA for Africa". Sången gavs ut på singel och pengarna gick till det av svältdrabbade Etiopien. (Singeln sålde 800 000 exemplar redan första veckan.)

När ryktena kom om att han hade antastat barn så visste jag inte vad jag skulle tro, men ju mer tiden gick (trots att jag inte följde rättegångarna) så trodde jag att så inte var fallet. Jag personligen tror att han var ett barn som älskade att leka och busa (så som alla barn) fast han var fast i en vuxen mans kropp.
Just nu vet jag inte vad jag ska skriva mer än att det är tv4 som kommer att stå på här tills jag går och lägger mig.

Hoppas att ni har haft en bra dag. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0