ONT!!!

I måndags så följde jag med Durra upp till Fredriksdal för att vara med när det var Allsång (han jobbade). Helt plötsligt så fick jag super ont i mina revben på vänstersidan när jag andades. Varje andetag jag tog gjorde ont så jag började ta kortare andetag och det hjälpte då.
Hade svårt att sova natten till igår. Jag ligger sällan still när jag sover utan jag vänder och vrider på mig. Men varje gång jag skulle vända mig så vaknade jag för att det gjorde SÅ ont att andas när man rörde sig minsta lilla, så jag sov inte så bra. När jag skulle gå upp igår så kom jag knappt upp ur sängen så ont det gjorde. Höll mig i soffan hela dagen förutom några toalett besök. Durra handlade hem lite saker så jag hade något att äta, han är så snäll mot mig. =) Vid 20 tiden så fick jag riktigt ont i ryggen så jag la mig på min vetekudde (hade den på revbenen när det började göra ont) men det gjorde det bara värre. Vad jag än gjorde så höll jag på att skrika av smärta, så jag bestämde mig för att hoppa i duschen för att det kanske skulle hjälpa. Jag satte igång duschen och satte mig i badkaret och lät vattnet rinna länst med ryggen och så satt jag över 1 timme. Det hjälpte lite men verkligen inte mycket. Efter duschen så tog jag med mig en extra kudde in i sovrummet och hittade en sitt/liggställning som jag kunde ha tills Durra kom hem och han också gick och la sig. Sen låg jag och försökte somna till kl var 1, då behövde jag gå upp på toa så då passade jag på att ta en Ipren i hopp om att det skulle fumka. Sen gick jag och la mig igen och pustade (nästintill hyperventilerade) då jag knappt kunde andas utan att det kändes som att jag skulle explodera. Tycker synd om Durra för han kan inte haft det lätt att somna. Sen somnade jag vid 2 tiden och har inte vaknat förrän vid 7.30 då Durras väckarklocka ringde och han stängde av den. Sen vaknade jag igen när han kom in och sa hejdå. Sen vaknade jag inte förrän vid 12.
Det känns bättre nu, för nu kan jag sitta utan att det gör superont, men att gå och stå funkar inte så bra. Funderar på att ta en värktablett till.

Hoppas att ni får en bra dag. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

men aj då? kan det vara nåt stressrelaterat att du får så ont?



jag har testat gaviscon, vet inte om man får använda samarin när man är gravid? annars ska jag nog testa det ist!



kram

2009-08-12 @ 14:41:52
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0