Funderar och funderar

En del av min vakna tid och min energi går just nu till att fundera på om jag ska satsa eller inte.

Det jag funderar på är om jag ska satsa på det jag skulle vilja jobba med i framtiden eller om jag ska avvakta tills jag känner att jag mår bättre.

Min dröm är att leva på att fotografera ridsportsevenemang t.ex. tävlingar, utställningar osv. Jag har kommit i kontakt med en som fotar en del tävlingar och kunnat fråga hur hon gör för att sälja sina bilder osv. Genom henne har jag hittat ett företag där man kan fråga om de vill ha en extra fotograf (de handlar inte om en anställning) och sen anmäler man vilka tävlingar man ska åka till, efter varje tävlingsdag så redigerar man bilderna och laddar upp på deras hemsida. Där matchas sedan ekipaget så man kan söka på ryttare, klubb, vilken tävling och köpa bilder.

Ni kanske tänker att det är ju dumt att göra detta nu när jag har den ångest jag har av att gå utanför dörren.
Själv har jag märkt att om jag åker någonstans där ingen känner mig (eller det iaf är liten chans att möta någon jag känner) så är det inte i närheten av lika jobbigt som att åka ner till Coop och handla t.ex.

Sen är det ju såhär också, för att kunna göra detta behöver jag hjälp med barnvakt under sommaren då Durra jobbar som han gör med 2 jobb. Sen kommer jag efter att barnet fötts inte kunna åka iväg på ett tag heller.
MEN eftersom jag inte blir anställd så har jag inget tvång på mig att jag ska hit eller dit på bestämda datum utan jag väljer själv vilka tävlingar jag vill på efter de datum jag kan osv.

Hur hade ni gjort i mitt fall? Börjat nu eller väntat?


Båda bilderna är oredigerade från Falsterbo Horse Show 2011.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Om du vill och kan börja redan nu så varför inte? Det kanske kan få dig att må bättre :)

Svar: Får fundera lite till på det. =)
Det är copyright på alla bilder!

2013-04-11 @ 15:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0