Min lilla hemlighet..

Nu är jag så trött på det så nu får det vara nog, jag vill veta vad det är som är fel. Förra veckan så pratade jag med en anställd på transportavdelningen som jag har gått brevid mycket om att jag vill veta vad som är fel och jag vill slippa det jag har dragits med så länge som jag nu har. Det slutade med att vi gick bort till avdelningen som heter medicin akuten för att jag skulle få prata lite med de i receptionen om hur jag ska gå till väga för att få reda på felet. De tappade nästan hakan när jag sa hur länge jag har haft problemet utan att kolla upp det. Jag skulle börja med att ringa min husläkare (dvs min vårdcentral) och säga att jag ville starta en utredning ang mitt problem och se hur de kommer att gå till väga.
Nu undrar ni säkert vad jag har för fel, de som känner mig väl (eller en del på transport avdelningen) vet redan vad det är jag har tampats med under en lång period av mitt liv.
So here it comes: Jag har haft huvudvärk i varje dag sedan 6 år tillbaka. Ja, ni läste rätt 6 ÅR!  Jag har haft det sen jag började 1:an i gymnasiet och i vissa perioder har det inte varit så jobbigt, men nu har jag fått nog. Vill inte vakna varje dag och ha huvudvärk, ha det hela dagen och det sista man känner innan man somnar är huvudvärken. Nu undrar ni kanske om det är fel på mina ögon och det har jag kollat upp. Jag har ett minibrytningsfel, men jag ser lika bra med som utan glasögon så det är inte ögonen. På en skala från 1-10 där 1 är nästan obefintligt och 10 är där jag knappt kommer upp ur sängen så har jag i snitt en huvudvärk som ligger på 3-5 varje dag. Väldigt sällan den ligger lägre än så. Tar inte tabletter om det inte är absolut nödvändigt, dvs när jag knappt kommer upp ur sängen men de hjälper knappt.
Så idag har jag ringt min vårdcentral idag för att jag vill börja en utredning ang. min huvudvärk. Jag fick en tid den 5 augusti. Det var den tidigaste tiden de hade vilket är lite jobbigt då jag vill få det överstökat nu. Jag vet ju inte vad det kan vara eller vad det beror på. Hoppas att de hittar vad felet är så jag kan slippa den förbaskade huvudvärken. Hellre en (jobbig) diagnos än att de inte vet vad den orsakas av, för då får jag leva resten av mitt liv med den skiten. Hoppas iaf på att kanske kunna få starkare medicin så jag kan slippa den lite. =)
Känner på mig att jag kommer att bli mycket gladare om jag slipper huvudvärken. Jag vet inte varför jag inte har kollat upp det tidigare, så fråga mig inte ens för jag kan inte svara på det.

Det var min lilla hemlighet som jag har haft för mig själv väldigt länge. Hade inte berättat för mamma och pappa förren nyligen att jag har haft det så länge.

Saknar dig älskling, vill ha dig hemma fast jag vill ju att du ska ha skoj också. Jag älskar dig!

Hoppas att ni har det så bra. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Dessie

Usch jag känner verkligen med dig. Min mamma har haft konstant huvudvärk i snart 12 år nu.. ibland lite mildare och ibland värre. Hon har aldrig fått ett riktigt svar på vad det är som orsakar värken, men troligtvis en nerv som är i kläm.. hoppas du kan få hjälp!

2009-07-14 @ 08:18:34
URL: http://prinsessanojag.blogspot.com
Postat av: Dessie

Näe, mamma kan inte ens ta panodil o sånt.. eller jo, hon kan ju ta dom men de hjälper inte ens lite.. Jag pratade med mamma igår, och jag hade fel gällande att det kanske var en nerv i kläm. Det beror på stress från när hon jobbade (hon är sjukpensionär idag) röven av sig samtidigt som hon hade tre halvstora barn och en kolikunge på ett halvår.. o det har lite med att göra att hon är spänd i nacke, skulderblad, rygg och en massa sånt med. Hon fick träffa naprapater, gå på akupunktur, sjukgymnastik och en massa annat, förgäves. Läkarna idag säger att hade hon tagit det lite lugnade hos alla läkare o sånt så hade huvudvärken inte behöt vara så kraftig. Hon berättade även att min morfar (som jag inte känner) har konstant huvudvärk på grund av en nerv som ligger i kläm..

Ser förresten att du helst inte publicerer den här kommentaren.. vill inte "vika ut" min mamma totalt :P

2009-07-15 @ 10:30:45
URL: http://prinsessanojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0