Tråkigt och ensamt

Ja, här händer inte speciellt mycket om dagarna tyvärr. Vädret är grått och tråkigt och då blir det inte speciellt mycket roligare att hitta på något. Sen är det inte speciellt att nästan göra allt själv, både med huset, Mio och ev utflykter. Visst jag är mammaledig, men Durra är iväg och jobbar ca 16 timmar tis-fre och måndagar är han bort ca 11 timmar och lör-sön är han borta 5 timmar, så det blir verkligen att ALLT får göras själv. Jag är sådan som människa att jag vill ha sällskap när jag ska hitta på saker. Att t.ex. åka till Väla själv inspererar inte mig alls tyvärr. Jag känner inte för att göra något alls om dagarna och allt känns som sagt tråkigt. Visst är Mio go och glad hela dagarna i ända, men han har ju skrikperioder ibland och att då inte ha någon som kan ta över är jobbigt. Jag beundrar verkligen ALLA ensamstående föräldrar som finns här i världen.
Som tur är har Durra snart semester MEN han är bara helt lidig på måndagar så vi kommer fortfarande ha en jäkla tid att passa alla dagar UTOM måndagar. Han har 4 veckors semester dvs 4 helt lediga dagar, en av dem (behöver ta det en måndag då slipper man tänka på när man måste vara hemma för att han ska jobba) ska jag till Ullared med min mamma och hans mamma (och någon mer om där är någon som vill med) och så vill hans mamma att vi ska komma hem till henne på kvällen där sen och fira att hon har fyllt år. Ska bli intressant att se om hon kommer ihåg att jag fyller år 5 (!) dagar efter henne. Hon har inte grattat mig en enda gång och detta blir 5:e födelsedagen sen jag och Durra blev ihop. Sen vill hon att vi ska använda en av hans lediga måndagar till att åka till danmark och en stuga de lånar där. Så isf är 2 måndagar borta sen den första måndagen vill han inte göra något på alls och sen är där isf en kvar och jag tycker att det är jäkligt tråkigt att inte bara ägna hans lediga dagar på hans son som han knappt träffat sedan Fredriksdal drog igång. Men det är inte min semester så det är upp till honom hur han vill planera sin semester.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vet hur det är, jag trivs också dåligt i mitt eget sällskap. Är gravid och sjukskriven så jag har inte ens ett barn att hänga med :P. Vissa dagar kommer jag mig verkligen inte för med något. Men men, det finns väl värre öden antar jag :)

2011-07-21 @ 15:36:35
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Linafoto

Svar: Jaså, ja Mio är ett fint namn :D

2011-07-21 @ 17:24:43
URL: http://linafoto.blogg.se/
Postat av: Maria

Kan förstå de... Han borde kanske vilja umgås med sin son?

Nu e iaf jag hemma från semester, du får ju höra av dig nån dag :) I morron e de kalas iaf!

2011-07-21 @ 21:06:54
URL: http://longingfortheone.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, då vet du verkligen hur det kan vara. Men nu är det ändå nära som sagt! Vi valde att inte ta reda på kön, det får bli en överraskning :)

2011-07-21 @ 22:08:06
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Maria

Får man hälla i saker i den??



Jo kan förstå hur du kände.. Grejjen va den att jag ville inte höra att du mådde dåligt när jag mådde minst lika dåligt för att jag INTE var gravid... :/

2011-07-22 @ 10:50:29
URL: http://longingfortheone.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ett lagerhotell i Åstorp =) Läste ditt inlägg, tycker han kan åka med er lilla son och fira sin mamma så kan du få lite egentid hemma eller med vänner och bara va =) Så får han lite tid med sonen själv och ser vad det är du går igenom om dagarna.. bara en idé =) Hoppas ni får en bra "semester" i allafall, trisst med så lite ledighet tillsammans =(

2011-07-22 @ 12:43:45
URL: http://ehallin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja de e ju klart, man behöver ju själv sin dos också =)

2011-07-22 @ 13:04:02
URL: http://ehallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0