Trött på detta möget

Nu är jag så jäkla trött på att vara arbetslös, nu vill jag bara ha ett jobb så jag kan börja uppfylla mina drömmar här i  livet. Jag vet att det finns de som har det värre än mig, men det känns som att det att nästan allt går emot mig fast att det finns lite små glimtar av ljus i vardagen. Som en del av er vet så är mina drömmar att gifta mig, skaffa hus och skaffa familj. Helst i den ordningen, annars kan man vända på hus och bröllop. Jag och Durra snackade lite igår innan vi somnade och då sa jag att bara vi gifter oss innan någon av mina kusiner blir 18 år (4 år kvar till det) så är jag nöjd, då det ska vara 18 års gräns på bröllopsfesten och mina kusiner är riktigt jobbiga. Då sa Durra att han inte tänkte gifta sig med mig om jag inte har ett fast jobb och att han inte heller kommer att fria innan jag har ett fast jobb. Vi har tidigare även diskuterat när vi tycker att det är för tidigt (enligt oss) att gifta sig och vad statistiken säger mellan hur många år man varit tillsammans innan man gifter sig och där skiljsmässorna är som lägst d.v.s. så är på papper att mn har vait ihop 3-7 år innan man gifter sig. Jag menar inte att man inte borde gifta sig innan eller efter dessa år om man nu vill det utan det är ju upp till var och en. Men vi tyckte att om man har varit ihop 3-4 år och båda vill gifta sig så är det en "lagom" tid att göra det på. Och då jag vill ha ca 1 år på mig att planera (funkar även med mindre tid men minst 6 månader) och vi nu har varit ihop 2 år och nästan 2 månader så känns det som att det börjar bli lite bråttom mför mig med att hitta jobb då man även behöver spara en slant till den sortens bröllop vi vill ha. Men det kommer när det kommer, precis som ett jobb.
Nu sak vi ta och laga Lasangette, vilket är jättegott. =)

Ha det så bra. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0