Hjärnskakning och stukad fot

Igår var jag och red för första gången sedan den 5 juni och allt slutade med ambulans in till sjukhuset med nackkrage och allt.
Red först en stund på banan och det gick superbra. Sen red vi ut i skogen och i en galopp så trillade jag av och landade på huvudet. Det sista jag kommer ihåg är att vi galopperar och att jag bromsar hästen så att det inte skulle gå så snabbt. Nästa sak jag minns är att jag ligger på marken och fryser samtidigt som det kommer en räddningstjänst bil. Sen kommer det en ambulans och kör in mig till lasarettet. Inne i ambulansen så sätter de dropp i handen mot mitt illamående. Ända stället jag hade ont i var höger foten så när vi väl var inne och de hade känt igenom min rygg,nacke, armar och ben så åkte jag upp till röntgen och sen tillbaka ner till kirurg akuten. Foten var inte bruten eller liknande. Så efter ett tag att ha legat och kollat blodtryck och puls m.m så kom Durra och strax därefter kom läkaren och fråga hur jag mådde. Bara för att jag sa att jag mådde bättre men var hungrig och törstig så fick jag åka hem med diagnosen hjärnskakning och en stukad fot.
Natten gick rätt bra trots att jag vaknat flera gånger för att vända på mig. Vaknade väldigt stel idag och har fortfarandehuvudvärk men inte lika mycket som igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0