Skryta lite

Ja, jag vill bara skryta lite över Mio, vill ni inte läsa skryt så läs inte mer nu. Idag var vi på BVC för det vanliga väga och mäta (vikt 6325 gram, längd 60,5 cm) men även för att han skulle få sina 3 månaders vaccinationer. Sist så varnade BVC-sköterskan mig och sa att de brukar kunna skrika rätt bra efter 2:a sprutan så det var jag inställd på att även Mio skulle göra. Första sprutan fick han i höger lår och reagerade inte över huvudtaget. Sen var det dags för spruta 2 i vänster låret. Sköterskan tar tag i benet för att hålla det stilla och redan då börjar Mio rynka ihop hela ansiktet som om han skulle gallskrika, sen ger sköterskan honom sprutan snabbt och lätt utan att han sa ett knysst. :) Han blev alltså bara irreterad på henne för att hon höll benet stilla för så fort hon släppte blev han glad igen. :) men tänk er, han är 3 månader och reagerade inte alls över två sprutor, vadå att jag är stolt. Under resten av dagen sen har jan varit lite gnällig men det har endast varit för att han har varit trött då han verkligen har kämpat emot tröttheten idag. Han har inte ens haft någon feber efter sprutorna. Dock inget jag kan vara stolt över eftersom han inte kan styra över det, men jag är glad att han slapp det.

Kommentarer
Postat av: martina

Hehe ja den hade ju varit klockren...har tyvärr ingen kompis med det namnet. =)

2011-03-10 @ 21:51:40
URL: http://sommarnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0