Mitt liv hitintills

Inspirerades av Malin som hade skrivit lite om sitt 23-åriga liv och vad hon har gjort med livet hitintills och kände att jag ville göra något liknande.

Jag blir 24 år i augusti. Under dessa år har jag gått grundskolan (förskolan-5 i Åsljunga och 6-9 i Skånes Fagerhult) och gymnasiet (Örkelljunga).
Skolan i Åsljunga var liten och mysig och det var skoj att gå i skolan. Inga större problem man hade precis, men det tråkigaste var helt klart klassorkestern (spelade klarinett för er som vill veta) som vi var tvugna att ingår i (förutom det att en av våra lärare avled i cancer).
Högstadiet i Skånes Fagerhult var både bra och dåligt. Nya klasskamrater och nybyggd skola är alltid ett plus men sedan det negativa var att jag mådde dåligt psykiskt och började vantrivas, höll på att förlora mina vänner men det vände till det bättre igen och då fanns några kompisar där. Fann även en ny ett år äldre kompis som jag började umgås massvis med och jag saknar henne så fruktansvärt. 
I 9:an så valde vi gymnasium och mitt första val var NV i Örkelljunga och andrahandsval var OP även det i Örkelljunga. Örkelljunga UC var färdig byggd året innan så återigen fick jag gå på en nybyggd skola. Jag kom in på NV och vi var 5 st tjejer i min klass så det kändes bra att vara en liten klass och kunna få mycket hjälp av lärarna. Trivdes i skolan trots att jag hade svårt med både matte, fysik och kemi, men tack vare en bra klassföreståndare så klarade jag både matte och fysik. Kemin klarade jag av tack vare mina klasskamrater (tack ska ni ha, speciellt du Ellen).
Efter studenten fick jag sommarjobb på Gillebagarn i Åsljunga och även sen förlängt över pepparkaks säsongen. Samma år träffade jag Durra och jag säger bara "Tack gode gud för det", annars hade jag flyttat till Uddevalla. Strax efter vi träffades så flyttade jag in med honom och har haft 3 försäljningsjobb som jag inte trivdes på, men sen fick jag mitt nuvarande jobb och fick en tillsvidare tjänst. Vi har fått barn och köpt hus sen dess. Det enda som saknas för min del egentligen är en utbildning så att jag kan jobba med något som jag alltid har velat jobba med, nämligen djur. Veterinär kommer jag aldrig kunna bli då jag inte har betygen att komma in på utbildningen och jag känner inte att jag kan plugga i 5,5 år just nu när man är småbarns förälder.
De närmsta planerna är väl att börja kolla efter en utbildning och ev. lärlingsplats (vill plugga i Dk och på den utbildningen ska man ha en lärlingsplats) så måste kolla upp saker kring det där med lärlingsplats också. Annars är det väl att gifta sig och skaffa ett barn till som ska göras innan livet känns komplett. Reser gör jag gärna också såklart men så länge jag har min familj och att de är friska så kan jag skippa resor, utbildning och annat jobb.


Jag älskar er killar!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Haha ja det var Easytone jag menade då :-P

2011-04-26 @ 20:51:42
URL: http://kristinajensen.blogg.se/
Postat av: Ellen

Varsågod! För kemin alltså;) Vi var väl alla ganska förvirrade över Bengts förklaringar ibland...Låter kul att du funderar på utbildningen, jag vet iaf att det finns svenskar som går/har gått i danmark så det är ju en möjlighet. Betyg bryr de sig inte mycket om heller, det svåraste är nog helt klart att hitta praktik/lärlingsplats men absolut inte omöjligt. Vet du om man får CSN för den?

Kram

2011-04-27 @ 14:58:19
Postat av: Kristina

Ja ett nytt bättre objektiv måste vi införskaffa till vår med, sitter bara original på den nu...

2011-04-29 @ 21:40:42
URL: http://kristinajensen.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

Fin berättelse =)

2011-05-01 @ 16:36:46
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0