Bilder från nyår

Jag vet att bilderna kommer en dag senare än jag sa från början, men vi var iväg i princip hela dagen igår. Vi var på Media Markt i Lund igår och köpte en extern blixt till kameran. Det blev dock den minsta, men den räcker för oss just nu. Sen åkte vi till Durras mamma i Klippan för att hjälpa henne och hennes sambo sätta upp deras nya tv med hemmabio. Där fick jag även massage och vi fick god mat. Här kommer bilder först från nyårsafton och sen lite lek bilder med blixten. Jag vet att de som är test bilder inte är så jättebra, men vi håller på att lära oss hur vi ska rikta blixten.


Durra

Jim

Lotta, Jims flickvän.

Molle


Några av Lottas broscher som skulle symbolisera vad hon hade tänkt göra detta året 2010. Fisken var för att hon kanske skulle ut och fiska med Jim.

Värdinnan med katt.

Lotta med broscherna på.

Häftig lampa tyckte jag.

Annan häftig lampa. Denna har de gjort själva. =)



Det blev smörgåstårta och kräftor till mat.


Det var månförmörkelse så det försökte jag fota. Gick sådärsom ni ser. Det var inte en total månförmörkelse, men 8% var täckt.

De hade satt upp lite olika figurer på deras takbjälkar.



Det var ett väldigt vackert landskap där vi var. Tog en bild med lång slutartid när jag satt kameran på ett bord som stod vid dammen. Ser ut som att det är tidig kväll med stjärnor framme. =) Bilden ser sne ut för bordet var nog lite snett.

Tro det eller ej, men i denna lilla "fågelholk" bor där folk på vintern.








De hade gjort en drake av folie och satt på en sprejflaska med någon antändlig vätska i till barnen så de kunde roa sig med sin eldsprutande drake. Fick ingen bra bild på när de andvände den.

Här spelas det på bongotrumma ute i ena skjulet.




Det är röken/värmen som får bilden att bli såhär flammig tyvärr.

De hämtade dit en gitarr för den Lotta hade med sig var en sträng sönder på. Så där var en som gick hem till sig för att hämta en annan så att Durra kunde få spela lite.

Mor och son kollar på raketer.

Missan

Den första och enda bilden som blev bra på fyrverkerierna. Och jag vet inte vilken inställning jag hade. =/

Sen gick vi in för att sjunga Beatles låtar.

Ser ni moroten?


Kära?

Hans dansar.



Var tittar du Jim?











Här ska ni få se skillnaden på hur blixten ska riktas. På bilden ovan är blixten riktad rak fram, skuggan hamnar bakom skålen som man kan se lite.

Här är blixten riktad upp i taket så att ljuset från blixten slår i taket först och sen reflekteras ner på bordet. Färgerna blir mer realistiska och det ser ut som att det är vanliga lampor som lyser upp bilden.




Hoppas att ni har haft en bra nyår och god fortsättning. Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Annika

Bra då fortsätter jag med 20.000.

Min kompis sa att man skull gå 7000 steg för att hålla vikten och 10.000 för att gå ner men jag tyckte att det lät aslite!

Bäst att köra på ordentligt =)



Ni ser ut att ha haft en mysig nyår =)

2010-01-05 @ 00:20:29
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0