Göteborg Horse Show och uppdatering

Igår var vi på Göteborg Horse Show och hade det trevligt, eller jag hade trevligt och Durra sysselsatte sig med att fotografer. Tyvärr blev inte bilderna så bra när vi la över dem i datorn så får se om Durra har lusta att sitta och redigera lite någon dag för jag kan ingenting om det alls. Jag är helt inne på att köpa en ny kamera efter våren/sommaren för vill ha en som har snabbare fokusering och tar fler bilder per sekund. Men jaja, vi får se hur det blir med det. Tänkte bjuda på en bild som blev bra iaf.



I torsdags så fick jag reda på att jag får fast på jobbet och jag blev glad då det är mitt första fasta jobb jag fått. Detta "firade" vi med att boka en resa till Thailand. Så den 20 april så åker vi till Thailand och kommer hem den 4 maj. =) Ska bli så skönt. Vi ska åka till Phuket området och vara på ett hotell ca 1 vecka sen drar vi antagligen till Phi Phi en runda sen får vi se var vi slutar. Durras syster ska också med då det är hennes ideé, men hon följer inte med hem då hon förhoppningsvis får jobb på en skidresort på Nya Zeeland. På vägen hemn tänkte jag och Durra ta oss in till Bangkok då där är några timmars väntan på flyget till Köpenhamn, så har man varit där också.

Hoppas att ni har haft det bra. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: David

Jag tror egentligen inte att du behöver en ny kamera. För även om D40x har lägre flash sync än vanliga D40 så har den kontinuerlig fokus automatiskt när du ställer den på AF-A vilket gör att fokusen förljer objektet om det rör på sig. Sen borde ju 2,5 fps (under optimala förhållnaden) räcka för dom flesta tillfällena. Blir bilderna suddiga kanske det är värt att investera i ett 18-55 VR (eller 18-200 VR) objektiv som har vibrationsrecuering. Sen kanske ett ljuskännsligare 35mm f/1.8 kan vara något?

2010-03-01 @ 00:15:07
URL: http://parlplattor.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Åhh va kul:) Grattis!! Spännande å skönt med en resa!! Kram

2010-03-01 @ 23:43:34
URL: http://enannanas.blogg.se/
Postat av: David

Det är lättare att bara ta hela konversationen här.



Lizette skrev:

"Såg din kommentar först nu. Saken är att både jag och Durra tycker att den fokuserar långsamt och vill ha en kamera som fokuserar snabbare, men annars vet jag att det är inställningar och objektiv som gör bilderna bättre. Sen underlättar det om man kan redigera bilderna också, vilket jag inte kan. =/"

Om inget annat fungerar så finns det ju manuell fokus att tillgå.

Vill du läsa mer om hur man bäst använder en Nikon och vilka inställningar man bör göra så finns det helt otroliga http://www.kenrockwell.com

2010-03-16 @ 09:02:01
URL: http://parlplattor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0