Bra och dålig vecka i ett

Börjar med det bra. Jag var uppe på sjukhuset i tisdags och tog mitt blodprov och det gick snabbt lätt och helt smärtfritt. Sen fick jag i onsdags reda på att jag ska sluta med min Waran medicin på tisdag nästa vecka och att jag inte ska ta fler blodprover. =) Blev så glad över denna efterlängtade dag. Sen har jag även fått hem biljetterna till Göteborg Horse Show och har även beställt till eftermiddags passet. Vi har även bokat hotell som vi ska bo på över en natt så att man inte kör upp och hem samma dag. Min lillebror är även så snäll och ska vara här och fixa så att katterna får mat och vatten, för vi kan inte ställa fram extra mycket mat utan att Zach skulle kränga i sig allt nästan på en gång. Har även fått mitt andra paket från Halens med byxorna som jag fick byta storlek på. =) Så nu har jag jeans som passar mig och Durras kära mamma sydde upp dem till mig idag.

Sen den dåliga delen av veckan. I onsdags trillade jag på en isfläck när jag var på väg hem så jag landade på min högra armbåge och fick riktigt ont, men jag trodde det var en stukning så jag gick inte till sjukhuset och dagen efter satt jag på jobbet med höger armen uppbunden och fick köra allt med vänster armen vilket gjorde att allt tog lite längre tid men det gick. Ont hade jag och fingrarna var fortfarande uppsvullna så bestämde mig för att gå till akuten efter jobbet. Från akuten blev jag skickad till jourcentralen -> röntgen -> jourcentralen -> ortopeden. Satt på ett rum hos ortopeden i 3-4 timmar innan jag fått reda på vad för fraktur jag fått och om jag skulle gipsas eller inte. Jag har fått en fraktur som är 2 mm djup eller bred i min armbågsled. Hade den varit 3 mm så hade det blivit operation. Jag fick heller inget gips utan en mitella (eller det är inte riktigt det men har samma funktion) som jag ska ha armen i. Varje dag ska jag sträcka och böja på armen för att få tillbaka så mycket rörlighet som möjligt och inte bli helt stel i den. Ska på återbesök om några dagar, då ska de se hur mycket jag kan röra armen och om jag fortfarande har ont. Sen är det sjukgymnasten jag ska få gå till. Jag hoppas att det är så att jag ska gå till dem regelbundet och inte bara en gång för jag känner på mig att jag annars kommer att slarva med själva träningen av armen. Så just nu får jag inte lyfta eller bära något som en är lite tungt med armen utan den ska vila och bara sträckas ut och böjas så mycket jag kan några gånger under dagen. Har fått Tramadol som smärtstillande men jag tycker inte att de hjälpler precis så om jag fortfarande har ont när jag är på återbesöket så ska jag be om andra smärtstillande för bara Panodil funkar inte riktigt heller. Ska nästa dos testa att ta Panodil och Tramadol (får jag göra enligt läkarens utskrift av receptet) för har idag hört att Panodil funkar superbra tillsammans med vissa andra smärtstillande tabletter. Jag blir lite trött av Tramadolen, men inte illamående och så som många blir då det är ett morfinliknande preperat.

Förutom det dumma med veckan har veckan gått snabbt som vanligt och den har varit bra som alla andra veckor. Hoppas bara att armen läker snabbt så att jag kan få ut och rida för det vill jag så gärna göra nu. Vi har även fixat mer med bilen i veckan, men har lite kvar att fixa som vi ska göra nästa vecka så ska vi ombesiktiga den nästa lördag tänkte vi.

Hoppas att er vecka har varit bra. Puss på er!


Bild från när vi var och turade med jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0