Spiral

Idag var jag hos barnmorskan för att se om vi kunde sätta in en kopparspiral. Vi pratade om varför jag ville ha det o.s.v. Sen började hon med att mäta och ha sig, sen satte hon in en spiral (minsta storleken) och det kändes inte alls. Man har ju hört att det kan göra jätteont, speciellt för oss som inte har fått barn innan. Men som sagt så gjorde det inte ont på mig. Bm sa även att jag nog inte skulle ha några problem med att föda barn när det nu blir av. Lite skoj att höra, men jag känner på mig att det kommer vara jobbigt och göra ont iaf. Jag mådde bra när jag gick därifrån men på väg hem (skulle hem om och hämta lunchen innan jag gick tillbaka till jobbet) så fick jag helt plötsligt väldigt ont i magen ungefär som mensvärk så jag fick ringa min TM och säga att jag stannade hemma och det gick bra. Nu gör det inte ont alls, men det är ju klart att kroppen reagerar när man sätter in något som kroppen inte är van vid. Men det händer de flesta kvinnor att de får ont i några timmar efteråt.

Hoppas att ni har haft en bra dag. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

uuu jag kommer aldrig sätta in en spiral!

modigt att du vågade =)



kram!

2009-09-19 @ 16:20:03
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: SANDRA

Haha vilken kvacksalvare till bm seriöst. Jag har alltid haft spiral och det har gjort lite ont när de att i men tro mig de smärtorna är INGENTING mot värkar. Hahaha skrattar åt din bm, noll koll? Ja du lär märka att hon bullshitade dig när du föder en vacker dag. Går inte ens att jämföra.

2009-09-19 @ 19:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0