Uppdatering

Jag vet att jag är dålig på att skriva varje dag men har ju inte så mycket att skriva om.
I fredags åkte jag till Örkelljunga för jag skulle gå lite på Örkelljunga-dagarna med mamma och bushunden Alva. Vi gick där några timmar sen tog vi oss en fika och körde hem till mamma och pappa. Var där till ca kvart i fyra, då åkte jag och hämtade två gammla klasskompisar för vi skulle ha girls night out. =) Vi körde hit till Helsingborg där vi började med att äta gott på Thai Corner. Satt och åt i några timmar (!) sen mellanlandade vi hemma i lägenheten där Durra och hans ena kusin med kompis satt och kollade på fotboll. Sen gick vi och såg på bio, vi såg filmen Män som hatar kvinnor. Jag gillar inte svenska filmer men det var en av de bästa svenska filmerna jag någonsin har sett. Kan lätt se den igen trots att den var lång och på vissa ställen hemsk.
Sen i helgen har vi inte hittat på något speciellt. Snarare, vi har nog inte gjort något alls i helgen mer än handlat det som behövts.
Var på arbetsförmedlingen nu i morse och fick reda på lite om utbildningen jag vill gå och att jag nu har 2 veckor på mig att hitta en praktikplats över sommaren så att jag har något att göra för annars får jag inget försörjningsstöd. Men jag får inte ha praktik inom handel eller resturang. Vad är då kvar för en som inte kan något om IT?
Ska se om jag kan få praktik hos en djurklinik som jag kanske kan få praktik hos sen om jag kommer in på utbildningen som jag vill in på.
Så min vecka just nu ser ut som så att jag ska ringa runt och boka möten med troliga praktikplatser.

Hoppas att ni har det bra. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0