Jippie!

Idag åkte vi och köpte oss en startmotor till bilen då Durras kompis Nicke skulle komma och kolla på bilen. Min pappa ringde i morse och gav oss lite tips på vad vi skulle kolla osv. När vi kom upp till bilen gick det först inte att öppna bilen med fjärrkontrollen så vi fick låsa upp den som ett vanligt lås. Sen så kopplade vi Nickes batteri till vårt för att ge det lite kraft för att kanske starta. När han satte dit den sista kablen så började billarmet att tjuta. =) Så då fick vi låsa upp med fjärrkontrollen för att få tyst på den. Vi lät batteriet laddas lite och sen skulle vi försöka starta den. Jag var säker på att den inte skulle gå igång så när den gick igång så blev jag förvånad. Vi körde en liten runda för att se så att den inte dog för då skulle det vara generatorn som det var fel på. Men den dog inte så det var ju lite skönt det iaf. När vi sen stängde av bilen så fick vi för oss att prova att starta den igen men det gick inte. Då konstaterade Nicke att det var något fel på batteriet så då bar det av till Biltema för att köpa ett batteri. Sen släppte jag, Anna (Nickes sambo) och Nathalie (Nickes 3 åriga dotter) av killarna vid bilen så att vi kunde åka och handla på Maxi då vi skulle bjuda dem på mat. Vi hann inte så långt in i affären innan Annas mobil, då var det Nicke som ringde för att då hade de bytat batteri och sen funkade vår bil efter det. Så nu går den som en kanon igen. =)
Så efter vi hade handlat så körde vi hit och lagade Tacos. Gottigottgott! Sen tittade vi på film innan de åkte hem.

Just precis så gick Comedy Store på tv4 komedi och där var en komiker som heter Adam Hill som var så rolig så nu bara måste jag lägga in hela hans framträdande här under. Men vi såg ungefär från halva del 2 och till slutet.








Hoppas att ni har haft en bra dag. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0