När?

När ska det bli min tur? När ska jag få gifta mig? När ska jag få sitta med mina barn i famnen? När ska jag få flytta till hus? Jag vill ha ett vanligt "Svensson"-liv, men det verkar som att alla andra har det men inte jag. Man känner sig lite utanför när man känner så många som har fått barn eller väntar barn i år. Vissa av mina gamla vänner är 2 barns föräldrar och vi är jämngamla. Känns det rättvist? En del av dem som har barn har fast ekonomi där båda har jobbat, medans andra kanske knappt har haft ett sommarjobb där bara en jobbar och drar in pengar och så skaffar de hus på hans lön och han bytar jobb hur lätt som helst. Visst, många av dessa är inte gifta, men har ett bra förhållande. Men jag som inte har ett jobb men har ett bra förhållande borde väl ändå gå före de som har problem med sina killar som helt plötsligt bara drar eller som kanske inte ens funnits där sedan pluset kom, eller har jag fel?

Jag är så trött på att inte kunna göra något som jag vill p.g.a. att jag inte har ett jobb så jag inte har pengar. Visst kan man låna pengar hit och dit, men hur skoj är det? Skulle det någon månad vara så knapert att jag måste låna pengar så kan jag göra det, men det vill jag inte göra. Jag vill kunna klara mig själv på min inkomst utan att mina föräldrar ska bli oroliga för om jag har råd att köpa nya kläder (vilket jag inte har just nu) och kunna gå på bio en helg utan att det tar emot i plånboken. Ska jag någonsin kunna få flyt med något förutom kärleken? För det känns som att jag drar ner Durra när han vill hitta på saker och jag inte har råd att följa med. Visst kan han hitta på saker utan mig, men vissa saker vill han ju ha med mig på. Kan inte gå ut en helg hur som helst för pengarna finns inte där. Jag vill ha ett jobb så att jag för en gångs skull kan spara ihop pengar som jag en gång i tiden hade sparat ihop men fick använda mig av för att kunna överleva. Hur ska jag göra? Jag får snart panik och då vet jag inte vad jag kommer att göra.
Jag vill kunna börja spara så att en del av mina drömmar kan få slå in. Jag vill ha ett hus, jag vill gifta mig och jag vill skaffa familj. Tänker inte skaffa familj innan jag är gift och har ett hus, sen kan huset eller bröllopet bråka om vad som ska komma först. =)

Hoppas att ni har en bra dag. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hur tror du jag tänker som inte ens kan bli gravid då? varför ska alla idiot som inte bör har barn, kunna få barn. När JAG som kommer bli världens bästa mamma, inte kan? =(

2009-06-20 @ 15:37:41
URL: http://marajjah.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0