Första praktik dagen över

Hej alla bloggläsare!
Idag gick jag upp kl 05.50, så tidigt har jag inte gått upp på på ett bra tag om vi säger så. Men det var inte svårt att komma upp för jag vaknade och skulle kolla vad klockan var och precis när jag öppnar ögonen så ringde mobilen för att väcka mig. Det kallar jag timing. Gjorde mig i ordning i vanliga ordningen, dvs. toalettbesök, äta frukost, borsta tänderna, klä på mig (har nattlinne på mig på morgonen) och säga hejdå till Durra. Tar den långa vägen upp till sjukhuset, som ni ser på bilden. ;P
 


När jag kom dit så fick jag testa kläder som inte är smickrande, men rätt sköna. =) Sen fick jag reda på vem jag skulle gå brevid idag. Han kallas Calle och iväg gick vi på vårt första uppdrag. Idag har vi hämtat/lämnat blodprover, lämnat sängar, hämtat/lämnat patienter på olika avdelningar m.m. Jag har sett döda människor eller ja, deras fötter. Har aldrig sett en död människa innan men jag valde själv att se det så jag visste i förväg att de var i ett speciellt rum. Det som har varit jobbigast idag var när vi kom till en avdelning jag kände igen och såg rummet som min farfar låg i sista gången jag såg honom för lite mer än 1 år sedan. Fick en flashback på att jag såg honom ligga i sängen och ha problem att andas, men jag visade inte utåt att jag tyckte det var jobbigt. Det hade inte varit jobbigt om det inte varit för att jag kände igen mig direkt när jag såg rummet.
Har inte varit stressigt idag utan lite lagom mycket att göra så det har varit helt ok, fast jag hittar inte alls. =/ =) Alla som jobbar där har bara skojat och haft sig hela dagen och så verkar det vara varje dag, men idag har jag varit en del av skämten som har varit riktade till Calle. Men så är livet och det har inte varit något taskigt mot mig.
Hur har ni haft det idag? Hoppas att ni har kunnat njuta av den strålande solen.

Ha det så bra. Puss på er!

P.S. limningen på skorna har hållt idag. =) D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0