Förslag på mat?

Igår så gjorde jag som sagt inte så mycket mer än att diska och laga potatisgratäng. Jag är inte den som är så jätteglad i mat och därför är jag även inte den bästa kocken. Jag är glad över att jag och Durra har delat upp arbetsuppgifterna i köket och även i resten av lägenheten.
Men tillbaka till köket. När vi lagar mat så är det Durra som steker, bryner osv. medans jag är dn so fixar i princip det mesta runt omkring som hacka, pressa, skala, koka tillbehören och som igår fixade potatisgratängen. Fast Durra hjälpte mig lite med den igår, han blandade i salt och peppar i grädden. Första gången vi gav oss på potatisgratäng och då vi inte har en stor ugnsform utan två små så blev den inte riktigt så krämig som den skulle men gott blev det, tycker jag iaf. Till det hade vi vitlöksmarinerade kotletter som vi köpt färdig marinerade (måste lära oss laga mer mat innan vi börjar marinera själv).

Idag ska vi äta upp resten av gratängen men jag vet inte vad vi ska ha till det. Känner fortfarande av ryggen lite så det blir ingen ridning idag som det var tänkt. Fick ett tips av Evelina L att ta ett bad så det tror jag faktiskt att jag ska göra idag. Annars blir det nog bara mer diskande, ska försöka komma på något gott att äta till alla hjärtans dag. Men jag vet inte om vi ska prova göra något nytt eller om vi ska göra något vi har gjort innan. Har ni några förslag på något gott som man kan äta om man ska ha en romantiska hemmakväll? Då jag är väldigt kräsen av mig och inte är så förtjust i kött så får det gärna vara med kyckling eller färs. Om ni kan komma med förslag på efterrätter också så skulle jag vara så tacksam. Jag har så dålig fantasi när det gäller mat. Om ni nu ger mig förslag så skicka hela receptet på en gång så vore det snällt. Jag kollar på en del matprogram och tycker att allt ser så gott ut, men sen är jag för kräsen för att ens smaka.

Hoppas att ni får en bra dag allihopa! Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Hanniie

Kycklingfilé till potatisgratäng e mumma:) åta jag och älskling i söndes:P Fast vi fuskade med gratängen;) Hittade en jättegod som va klar.. Krämig och god:P Men vet inte vad de va för märke, inte dom vanliga iaf:D Kassler gratäng e gott:) Massa grädde i och ris, vit ostsås, i en ungsform;) Lycka till:D Puss

2009-02-10 @ 13:12:04
URL: http://hanniie1.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Marinera e superenkelt. Antingen köper man klar, eller så bara hackar man vitlök, häller i lite kryddor, soya, olja i en påse eller skål, i med köttet och låter de stå över natten =)

2009-02-10 @ 17:13:26
URL: http://marajjah.bloggspace.se
Postat av: Kattis

Köp eler gör egna potatisklyftor köp en marinad som passae kycklingfilé och stek det i det sen köper du creme fraiché och kall sweet chili sås som man mixar med den , finns på ica den finns i dill,sweet chili och nån mango grejjs.,iaf sen kan man äta det med grönskaer man gillar tex morötter eller broccoli osv.





2009-02-11 @ 06:07:27
URL: http://www.avbild.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0