Snart

Snart ska jag åka och rida. Vädret börjar bli bättre här nu efter att det har varit molnigt, men det är väl lite halvdystert där Loppan står tror jag. Men det är ju bara för att solen precis har börjat titta fram här medans det är en bit bort till stallet. Ikväll kanske jag och Durra ska simma för att kolla hur simhallen ser ut och om den är fin och fräsch så blir det på Natilus som vi skaffar simkortet. =)
Imorgon ska Durra ner till Lund och spela Rock Band med några kompisar, så då tänkte jag passa på att åka hem till mina föräldrar och till farmor. Mina föräldrar ska ta det sista som behövs kapas i farmors skog (egentligen farfars men han lever ju inte längre). Så farmor ska vara hundvakt och kanske bjuds det på mat, fika blir det nog iaf. =) Tänkte ta med mig kameran och fotografera farmors hus (om de är kvar där ute när jag kommer då jag ska rida först) och mamma och pappa när de sliter och har sig. Självklart även Alva, som visst växer så att det knakar. Och eftersom jag ska rida först innan jag åker dit så tänkte jag fotografera hästarna i stallet lite, mest Loppan tror jag. Beror nog på hur hästarna beter sig för busar de massor så kan man nog få en del roliga bilder, så jag hoppas på fint väder imorgon.
På söndag ska jag och Durra gå på bröllopsmässan (nej vi ska inte ifta oss än) och det enbart för att han lovade mig det förra året när jag missat både den här i Helsingborg och den på Örrenäs slott. De har modevisningar kl. 13, 15 och 17. Så vi får se vad vi hittar. Men foton ska det tas men kanske inte med systemaren för då kanske de tror att man jobbar för en tidning och inte får ta med den in annars.
Nähe, man kanske ska ta och kolla upp när bussarna går så man kan hämta bilen hos svärfar.

Ha en bra dag. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0