Ridtur på Primus

Igår skickade jag ett sms till Theresia och undrade när hon skulle rida och om man kunde få låna en häst och rida med. Klockan 8 imorse skickade hon att hon skulle börja rida vid 10 tiden och att jag kunde komma vid 10 eller 11 tiden. Åkte ut så jag var där vid 11 tiden. Det visade sig att Erik (Theresias man) hade fått ett telefonsamtal igår från sin andra syster so han inte sett på 22 år och hon var där med två av sina barn och den minsta på 9 år (Jossan) ville följa med ut och rida. Jossan är ingen nybörjare utan har ridit i 8 år och även tävlat. Kan bero på att hennes föräldrar har Stockholms största ridskola med 60 hästar och Jossan har 4 egna ponnier. Så ut i skogen bar det med Jossan på Tjatte, Theresia på Cartino och jag på Primus. Säger bara gud vilken okomplicerad häst med ett härligt steg. Han ska bara lära sig att gå på lite mer framåt men det kommer mer nästa gång jag rider honom. Han fick ett litet spel när han skulle trava sist och de andra hamnade en bit före, men det var ju bara skoj att ha något att pyssla med och inte bara sitta där och inte göra något. =) Vill lätt rida honom mer. Han var absolut lagom i storlek för mig sa Theresia. Jag är inte för stor eller för liten för honom och det måste jag säga att det kändes. Jossan ville hoppa Tjatte lite när vi kom hem från skogen så medans Theresia tog ut Cartino i hagen och hängde in grejerna så skrittade jag runt med Jossan på banan. När Theresia kom tillbaka så var där ett lågt kryss som Jossan vill hoppa men Tjatte han vägrade så hon gled sakta och fint längst hans nacke för att landa på banan. När hon skulle upp så fick hon inte upp foten till stigbyglen och det löste hon med att sätta knäet i stigbyglen för att dra upp sig för att hänga där och släppa stigbyglen med knäet för att sätta i foten och sedan upp. Jag blev impad för det hade jag inte sett innan. Men Theresias dotter Mathilda gör visst likadant. Men det löste sig så Tjatte han fick hoppat också, men han var så trött mot slutet så han knappt orkade galloppera.
Ska ta med kameran ut nästa gång så Sofie får lite bilder på sin tjocka häst. ;P Och så att ni får se vem Primus är.

Hoppas att ni har en bra dag. Puss på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja ja ja ja fota så sofie får se!! Hur är läget? Visst är primus söt! Så kul att du får rida honom. Går det bra på jobbet? Trivs nu när det blir klirr i kassan va? ;D haha! Ha det strååålande

2009-04-25 @ 05:27:18
URL: http://sochado.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0